189 відгуків

Інтернет-магазин тимчасово не працює. Все буде Україна!

Интернет-магазин садовой техники "Agro-Fermer"
+380 (98) 908-35-38
Киевстар
+380 (66) 776-10-02
МТС
+380 (63) 564-03-56
Life

Надувні човни та аксесуари

Човни для риболовлі та активного відпочинку. В цьому розділі Ви зможете підібрати для себе човен, моторну, кільову, веслову.

З настанням весни і потеплінням настає не тільки дачний сезон – водойми поступово звільняються від льоду і починається сезон відпочинку на воді. Риболовля, полювання або просто розважальні виїзди на природу – у всіх випадках надувний човен допоможе вам істотно розширити район дій.

Для початку необхідно визначитися з цілями, для яких ми набуваємо човен. Вона може стати нам у пригоді для наступних занять:

• для риболовлі або полювання;

• для сімейного відпочинку на воді – перебратися з одного берега на інший або дістатися до острова;

• для «покатушок» – тягнути за собою лижника або надувний атракціон, або ж просто прокотитися з вітерцем по водоймі.

Зрозуміло, не виключено, що надувний човен може знадобитися відразу для всього вищепереліченого.

Другим важливим моментом, що впливає на вибір надувного човна, є район передбачуваного плавання – велике або невелике озеро, водосховище, річка (широка чи вузька і з швидкою течією), морське узбережжя (затока або відкритий берег). Акваторія визначає наявність або відсутність хвиль і вітру – від них безпосередньо залежить безпека виходу на воду. Чим менше довжина хвилі, тим нижче вимоги до мореплавства човни. При сильному вітрі проявляється і така властивість, як парусність. У всіх надувних човнів висока парусність з-за малої маси, і найбільше її вплив помітно у гребних човнів – йти на веслах в надувному човні проти вітру навіть без течії та хвиль буде досить складно.

Тепер приступимо безпосередньо до вивчення характеристик човнів і їх впливу на експлуатацію, а значить – і на наш вибір.

Матеріал

Більшість сучасних надувних човнів виготовляються або з полівінілхлориду (ПВХ), або з хлорсульфированного поліетилену (хайпалон). ПВХ набагато дешевше, і його простіше ремонтувати; хайпалон більш стійкий до стирання, ультрафіолету і хімічних впливів. В цілому можна стверджувати, що для човна, не передбачає дуже інтенсивне використання, застосування ПВХ більш ніж виправдано.

Загальне правило для всіх надувних човнів – чим щільніше матеріал, тим вона важча, але і тим більші розміри може мати конструкція, а це означає великі мореходность, вантажопідйомність і допустиму потужність мотора. Чудес не буває – велика та швидка човен завжди буде важити більше і коштувати дорожче, ніж невелика.

Незалежно від матеріалу і технології виготовлення, треба завжди пам'ятати – будь-балон можна проткнути, і на воді буде абсолютно все одно, з чого він зроблений. Головне – мати під рукою ремкомплект і насос. Те ж відноситься і до технології швів – вони можуть бути виконані встик або внахлест, склеєні або зварені ультразвуком; але все, що має для нас значення – це гарантійний термін, який дає виробник на свій виріб. Чим він більше, тим надійніше виготовлена човен.

Весла або мотор?

В першу чергу варто визначитися, як буде ходити наш надувний корабель – під веслами або під мотором. Весла в якості основного способу переміщення – це, звичайно, здорово і спортивно, але результативним такий «привід» буде тільки на невеликих водоймах. Надувні човни практично завжди поставляються в комплекті з веслами; у деяких моделей вони алюмінієві (а, значить, легені), в інших – дерев'яні. У будь-якому випадку (навіть якщо на човні встановлено мотор) при виході на воду хоча б одне весло необхідно брати з собою. Зверніть увагу на кочети, їх тип, як у них фіксується весло – від цього залежить зручність веслування.

Незважаючи на всю романтичність ходьби під веслами, для великих водойм вони не дуже придатні – вітер, хвилі і протягом не дадуть вам поплисти далеко. Фізичні зусилля у такій ситуації багаторазово зростуть, і на зворотну дорогу сил вже може не вистачити. Якщо ви все ж вирішили спробувати себе у веслуванні на швидкій річці, то починайте з ходу проти течії – так ви, принаймні, гарантовано зможете повернутися в точку старту. Якщо ж подібні вправи не входять у ваші плани, на човен необхідно встановлювати підвісний мотор.

Розмір

Розміри човна – ще один найважливіший параметр, що впливає майже на всі інші характеристики. Для гребних човнів важливо не захоплюватися»: йти під веслами на важкому судні дуже непросто. У моторних човнів все залежить від потужності двигуна: якщо вона дозволяє, то чим більше човен – тим краще. Із збільшенням розмірів судна зростає його вантажопідйомність, мореходность і безпека. Ви зможете взяти більше людей або речей, човен буде стійкішою на воді і в кінцевому підсумку – комфортніше. Крім того, із збільшенням розмірів зростає і кількість незалежних балонів, що теж позитивно позначається на безпеці експлуатації човни.

Подумайте, скільки людей і речей ви будете брати з собою, складіть загальний вага – вантажопідйомність (у разі надувних човнів безпосередньо залежить від обсягу бортових балонів) не повинна бути нижче отриманого значення. Зазначена виробником пасажиромісткість – це скоріше максимально допустиме навантаження, при якій ходові якості човни залишаються в безпечних межах. Вона не означає, що така кількість пасажирів розміститися з комфортом – ловити рибу стоячи, наприклад, буде незручно більш ніж двом рибалкам в надувному човні будь-якого розміру.

Зрозуміло, у великих суден є і недоліки – більш висока ціна (особливо мотора), більшу вагу, труднощі з транспортуванням і складанням. Човни довжиною від 4 метрів багато власників взагалі воліють не здувати, а зберігати і перевозити на човнових причепах. Так що подумайте, де і як ви будете зберігати ваше плавзасіб. Човен довжиною до 3,3 метра в здутому вигляді цілком поміщається в домашній шафа або багажник будь-якого автомобіля (а човни довжиною до 2,6 метра можна транспортувати в рюкзаку). Човни більшої довжини вимагають вже більшого обсягу вільного простору, і зберігати їх в квартирі буде проблематично. Не забувайте, вам ще потрібно буде донести комплект до машини, що при вазі окремих елементів в 50-60 кг не так і просто.

Транцы моторних човнів

Підвісний мотор, як випливає з його назви, кудись підвішують. Цим місцем на човні є транець – частина корми, за яку зачіпляються кріплення мотора. Чим транец міцніше і жорсткіше закріплений на човні, тим потужніший двигун можна встановити. У надувних човнів розрізняють два види транцем – навісний і стаціонарний.

Навісний транец являє собою дерев'яну або металеву Т-образну деталь, яка вставляється в спеціальні пази в кормі човна і фіксується мотузяними стяжками або стрижнями. Такі транцы, як правило, ставлять на невеликі (до 3 м) гребні човни. Зрозуміло, що про жорсткість кріплення до човні говорити не доводиться, як і про потужності мотора, який можна повісити на такий транец.

Водоизмещающий або глиссирующий режим

Слід відзначити такий важливий момент, як спосіб переміщення вашої моторного човна по воді: їх буває два – водоизмещающий і глиссирующий режими. Класичні приклади водоизмещающего режиму – це човен під веслами, судно під вітрилами, круїзний лайнер, танкер, крейсер «Аврора» та й взагалі будь-який плавзасіб, який рухається з відносно невеликою швидкістю. Днище такого судна повністю занурене у воду, гордо ніс ріже хвилі, а за кормою залишаються баранці. Судно витісняє масу води, рівну своїй масі (водотоннажності) – звідси і назва режиму. Швидкість в такому режимі в основному залежить від потужності двигуна та довжини човна.

Існує гранична швидкість судна в такому режимі, розігнатися вище якої не вийде, навіть якщо значно збільшити потужність мотора – вона просто піде на утворення хвиль за кормою. З іншого боку, ваша надувний човен практично завжди зможе вийти на цю швидкість незалежно від кількості вантажу або його розподілу: необхідна для цього потужність мотора для всіх надувних човнів невелика і знаходиться в межах 3-9 л. с. в залежності від розмірів човни. На практиці така швидкість зазвичай становить 10-16 км/ч. З позитивних моментів водоизмещающего режиму можна відзначити високу вантажопідйомність, безпека (пошкодити човен та мотор на такій швидкості складно), низьку вартість і вага мотора.

З пересуванням в режимі глісування все йде набагато складніше – при досягненні певної швидкості корпус судна піднімається зустрічним напором води і цим же напором утримується – судно ковзає по воді, або глиссирует. При цьому різко зменшується опір води і значно збільшується швидкість пересування. Простий приклад глісування – запущений «жабкою» плоский камінь, який скаче по воді. При цьому зусилля, необхідне для підняття судна, значно більше, ніж сили, необхідні для підтримання руху на глиссировании. Внаслідок цього з виходом на глісирування витрата палива падає.

Для виходу на даний режим необхідний потужний набігаючий напір води, здатний підняти човен, і фізична можливість човни піднятися над водою. Необхідний напір води забезпечує потужний підвісний човновий мотор, а здатність піднятися над водою – правильний розподіл ваги і достатня жорсткість корпусу човна. Чим менше вага, тим менше необхідне мотору зусилля, для того щоб «підняти» човен, так що режим гліссірованія – це завжди компроміс між швидкістю і вантажем вагою. Швидкість, треба зауважити, може бути досить високою - у великих човнів типу RIB з жорстким дном вона може доходити до 60 км/год.

Формула розрахунку швидкості і потужності для виходу тієї чи іншої човна на глісирування досить складна, тому прийнято користуватися емпіричним правилом: на кожну кінську силу мотора має припадати не більше 20-25 кілограм ваги судна (менше значення відноситься до килевым човнів, а більше – до плоскодонним).

Кіль або плоске дно

Ми підходимо до такої особливості човнів, як наявність кіля або килеватого днища. Плоскодонні човни менш стійкі на ходу, більш схильні до впливу вітру і хвиль, їх легко збити з курсу, особливо коли така човен йде в водоізмещающем режимі. Однак плоскодонна човен більш стійка на воді під час стоянки і швидше виходить на глісирування. Крім того, «плоскодонки» дешевше, легше і конструктивно простіше. Загалом, це хороший варіант для риболовлі на тихому озері.

Кільові надувні човни обладнуються надувним ж кілем. По поздовжній осі човни, по центру дна розташований ще один балон – коли він надувається, плоске днище набуває V-подібну форму. Самі елементи човни теж склеєні так, щоб при надуванні корпус приймав необхідні форми. В результаті така човен більш стійка в управлінні, легше «ріже» хвилю і в цілому є більш морехідної. Вартість такої човни та її вагу будуть вище, ніж у «плоскодонки»; крім того, під час стоянки на воді кільової човен менш стійка, а для її виходу на глісирування потрібен більш потужний мотор. Як правило, невеликі човни довжиною до 3,5 м виробляються як з кілем, так і без нього, і практично завжди кіль присутній на човнах більшого розміру.

Типи палуби

Не менш важливим є тип палуби на човні – від нього залежить комфортність перебування в ній вас і ваших пасажирів. Палуби діляться на сланевые, суцільні жорсткі і надувні жорсткі.

Наиболее простым вариантом палубы является сланевый настил – это набор плоских листов (сланей) из водостойкой фанеры, который выстилается на мягкой палубе лодки с определенными интервалами. Наступив на такой лист, вы не провалитесь на 5-10 см, как если бы наступили просто на натянутую резиновую часть палубы лодки. Это не самая комфортная палуба, но улучшение по сравнению с мягким дном вполне ощутимое. Достоинств у лодок со сланевой палубой два – малый вес и невысокая цена.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner